sweetlittledumplingskennel.com
sweetlittledumplingskennel.com

A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minden a hűségidőről I.
#1
Minden a hűségidőről I.

[Kép: blog_husegido.jpg]

Hűségidő – A határozott idejű szerződésekről

[Kép: huseg-300x696.jpg]

Erre ügyeljen, ha nem akar tovább hűséges lenni a telefonjához


[Kép: husegido_980_650.jpg]

A hűségidő lejárta előtt a szerződés megszüntetése súlyos összegekbe kerülhet. Erre figyeljen!

Az elektronikus hírközlési szolgáltatások területén szinte mindenki találkozott már a hűségidő fogalmával, amely a gyakorlatban egyet jelent a határozott időtartamra kötött szerződéssel. A szolgáltatók erre tekintettel alakítják ki a termékeikre vonatkozó akcióikat, az igénybe vehető árengedményeket, a pluszszolgáltatások körét. A vállalkozások tehát díjazzák azt, hogy egy fogyasztó egy vagy két évig az előfizetőjük marad.

A hűségszerződésből azonban nem csupán előnyök származnak: a határozott időtartamú szerződésekre vonatkozó különleges szabályok miatt az előfizetés határozott idő lejárta előtti megszüntetése során a fogyasztók nem várt nehézségekbe ütközhetnek. A hűségszerződésekkel, különös tekintettel a felmondásukkal kapcsolatban az elmúlt időszakban több panasz érkezett a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez, erre tekintettel az alábbiakra hívják fel a figyelmet.

A panaszosok határozott időre szóló előfizetői szerződést kötöttek, telefon-, internet- vagy televíziószolgáltatás igénybe vételére. Vállalták, hogy a szolgáltatásra meghatározott ideig előfizetnek, cserébe a szolgáltatók különféle kedvezményeket nyújtanak részükre. A fogyasztók számára kedvező helyzet áll elő, hiszen például ingyenesen kaphatnak készüléket, akciós percdíjakon beszélhetnek, gyorsabb internetkapcsolattal rendelkezhetnek, vagy éppen olyan csatornákon nézhetik kedvenc filmjeiket, amelyek korábban nem szerepeltek az általuk választott csomagban.

A fogyasztók tehát új előfizetői szerződésükkel a zsebükben elégedetten távoztak a szolgáltató ügyfélszolgálatáról. Problémájuk adódott azonban akkor, amikor valamilyen oknál fogva – például költözés, más szolgáltató kedvezőbb ajánlata vagy a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása miatt – az egy- vagy kétéves hűségidő lejárta előtt fel szerették volna mondani előfizetői szerződésüket. Ekkor szembesültek azzal, hogy a hűségszerződés megszüntetése akár súlyos összegekbe is kerülhet.
Legfeljebb 24 hónap lehet a hűségidő

A vonatkozó jogszabály értelmében határozott időtartamú előfizetői szerződés legfeljebb 24 hónapra köthető meg azzal, hogy a szolgáltató köteles felajánlani a határozatlan, valamint a 12 hónapig tartó előfizetői szerződés megkötésének a lehetőségét. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az előfizető nem a határozatlan időtartamú szerződést választja, úgy legfeljebb két évre köteles vállalni azt, hogy a szerződést rendes felmondással nem szünteti meg. A hűségidő legfontosabb ismérve tehát, hogy az előfizetés megszüntetésére eltérő szabályok vonatkoznak, mint egy határozatlan időre szóló szerződés esetében.
A felmondás esetei

Amennyiben az előfizető a határozott időtartam lejárta előtt felmondja a szerződést, a szolgáltató – általában kötbér formájában – követelheti az igénybe vett kedvezményeket, amelyeket a hűségidőre tekintettel nyújtott az előfizető számára. A szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani. Főszabályként tehát elmondható, hogy a hűségszerződés csak „szankciósan” szüntethető meg.

A hűségszerződés felmondásának másik esetében az előfizetés felmondását a szolgáltató jogsértése indokolhatja. Amennyiben például a szolgáltató a fogyasztó által bejelentett hibát nem tudja harminc napon belül kijavítani, vagy az előfizető által kedvelt csatorna jogszerűtlenül kikerül a csomagból, az előfizető – csatornamódosítás esetén az erről szóló értesítéstől számított 15 napon belül – kötbérfizetési kötelezettség nélkül felmondhatja a hűségszerződést. A szolgáltató ugyanis a csatornák összetételében változtatást kizárólag úgy eszközölhet, hogy a módosítás az általános megkötéseken túl az alábbi két feltétel közül még pluszban valamelyiknek megfelel:
a szolgáltató az általános szerződési feltételeiben és honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt;
az adott médiaszolgáltatás kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok vagy a médiaszolgáltatóval kötött szerződéses jogviszony indokolja.

Nem mondhatja fel szankció nélkül az előfizető a szerződést akkor, ha a módosítás a hűségidőre tekintettel járó kedvezményeket nem érinti, például a módosítás a percdíjakat érinti, de az előfizető a készüléket kapta a hűség fejében ingyen. Amennyiben a módosítás a kedvezményeket érinti – például a szolgáltató áremelést hajt végre az előfizető által „akciós áron” igénybe vett percdíjak vagy a csomagok tekintetében –, az előfizető felmondása miatt a szolgáltató nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.
Mire figyeljünk?
Álmaink telefonjának megvétele vagy egy igen kedvezőnek tűnő csomagajánlat kiválasztása előtt minden esetben célszerű tájékozódni az előfizetői szerződés részleteiről.
Lehetőség szerint a meghirdetett akciós feltételeket mentsük el, a képernyőn megjelenő információkat rögzítsük a későbbi bizonyíthatóság érdekében.
Érdemes tanulmányozni a szolgáltatók tájékoztatóit, valamint az általános szerződési feltételeket annak érdekében, hogy a lehető legtöbb információval rendelkezzünk az általunk kiválasztott készülékkel, illetve szolgáltatással kapcsolatban. A megfelelő információk birtokában ugyanis el tudjuk dönteni, hogy az adott szolgáltatást a rá vonatkozó feltételekkel igénybe kívánjuk-e venni vagy sem.
Mindig vegyük számba, hogy a vállalt időszakban valóban szükségünk van-e a termékre, szolgáltatásra (nincs-e tervben költözés, szolgáltatóváltás, hosszabb idejű távollét stb.).
Vita esetén hova fordulhat?

Az előfizetői szerződés megszűnésével kapcsolatos vitás kérdések rendezése minden esetben bírósági útra tartozik. Amennyiben tehát az előfizető és a szolgáltató között probléma merül fel a felmondással, valamint az esetleges kötbérfizetési kötelezettséggel összefüggésben, az előfizető igénye érvényesítésére a vállalkozás székhelye szerint illetékes bíróságon kezdeményezhet peres eljárást. Ezenfelül pedig a lakóhelye szerint illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezheti, melynek keretében az ügy bíróságon kívüli, ingyenes és gyors megoldását eszközölheti.

forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

További hasznos információk: [e-url=http://www.nfh.hu/]nfh.hu.[/e-url]


[e-url=http://www.minuszos.hu/minden-a-husegidorol-i/]http://www.minuszos.hu/minden-a-husegidorol-i/[/e-url]

[e-url=http://mno.hu/fogyasztovedelem/husegido-a-hatarozott-ideju-szerzodesekrol-1236755]http://mno.hu/fogyasztovedelem/husegido-a-hatarozott-ideju-szerzodesekrol-1236755[/e-url]

[e-url=http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/hirek/hirek_140716_1.html]http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/hirek/hirek_140716_1.html[/e-url]
Válaszol
Thanks given by:
#2
Bármelyik pillanatban eltűnhet a magyar tévénézők kedvence

A több tucat, vagy akár száznál is több tévécsatornát kínáló szolgáltatóknál nem ritka, hogy eltűnik egy-egy csatorna a kínálatból, egyik napról a másikra. Kérdés, mit tehet ilyenkor az előfizető? Van-e például jogunk felmondani a szerződést, mondván, nekünk a hiányzó tévécsatorna volt a kedvencünk, arra is előfizettünk?

Tavaly sok előfizető háborodott fel amiatt, hogy szolgáltatójuk egyik napról a másikra eltávolította a kábel- és a műholdas televíziós csomagokból az egyik legkedveltebb természettudományos csatornát (ilyen emlékezetes eset volt például, amikor a Digi leszedte a Discovery-csatornákat). A hivatalos eljárás során kiderült, hogy a szolgáltató nem tartotta be saját általános szerződési feltételeit (ászf), amikor a csatornát az általa vállalt határidő előtt, előzetes értesítés nélkül vette ki a programcsomagokból.

Ezzel azok az előfizetők jártak rosszul, akik abban a hiszemben szerződtek a szolgáltatóval - akár több évre is -, hogy az általuk kedvelt csatornák legalább a szolgáltató által vállalt ideig biztosan a választott csomagban maradnak. Azzal pedig, hogy a változásról nem értesítette őket előre a szolgáltató, megfosztotta az előfizetőket attól a lehetőségtől, hogy a változásra felkészüljenek, és még időben egy másik szolgáltatóra váltsanak.

[Kép: 31-tevemusoradasnezo.jpg]

A jogszabályok szerint meglehetősen nagy mozgástere van a szolgáltatónak, sokkal több, mint az előfizetőnek. A szolgáltató az előfizetői szerződés egyoldalú módosítására az alábbi feltételekkel jogosult:
az általános szerződési feltételeiben és honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt, vagy
az adott csatorna kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok vagy
a csatornával kötött szerződéses jogviszony indokolják.

A jogszabály tehát valóban lehetővé teszi a szolgáltatók számára a csatornakiosztás megváltoztatását, azonban egyúttal tájékoztatási kötelezettséget is ró rájuk.

Felmondható-e emiatt a szerződés?

Fontos tudni, hogy a szolgáltató köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal értesíteni az előfizetőket. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság tájékoztatása szerint amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül felmondhatja a határozott időtartamú szerződését.

Ha azonban valamilyen kedvezménnyel kötöttünk szerződést (például akciós csomagra), akkor nem mondhatjuk fel a szerződést.

Ha tehát előfizetett tévécsatornánk minden előzetes értesítés nélkül nem elérhető többé, és a szolgáltatónkkal nem tudunk megegyezésre jutni, érdemes panaszunkat jelezni a fogyasztóvédelemnél.

[e-url=http://www.penzcentrum.hu/vasarlas/barmelyik_pillanatban_eltunhet_a_magyar_tevenezok_kedvence.1041356.html?utm_source=hirstart&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator]Forrás[/e-url]
Válaszol
Thanks given by:


Hasonló témák...
Téma: Szerző Válaszok: Megtekintések: Utolsó üzenet
  Egy hónapnyi prémium élmény a NatGeoval minden UPC Direct el kalmi54 1 3,726 10-30-2017, 05:29 PM
Utolsó üzenet: kalmi54
  EVO ENFinity X Combo+ - Minden egyben vevő Enigma2 alapokon kalmi54 1 1,978 08-30-2015, 02:58 PM
Utolsó üzenet: kalmi54
  M3 minden UPC Direct előfizetőnek kalmi54 1 1,611 04-16-2014, 04:11 PM
Utolsó üzenet: kalmi54

Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég

telegram_gosathu Yoradio telegram_gosathu