DomBRádiÓ-Online-Dombrád Abakban

A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minden a hűségidőről I.
#2
Bármelyik pillanatban eltűnhet a magyar tévénézők kedvence

A több tucat, vagy akár száznál is több tévécsatornát kínáló szolgáltatóknál nem ritka, hogy eltűnik egy-egy csatorna a kínálatból, egyik napról a másikra. Kérdés, mit tehet ilyenkor az előfizető? Van-e például jogunk felmondani a szerződést, mondván, nekünk a hiányzó tévécsatorna volt a kedvencünk, arra is előfizettünk?

Tavaly sok előfizető háborodott fel amiatt, hogy szolgáltatójuk egyik napról a másikra eltávolította a kábel- és a műholdas televíziós csomagokból az egyik legkedveltebb természettudományos csatornát (ilyen emlékezetes eset volt például, amikor a Digi leszedte a Discovery-csatornákat). A hivatalos eljárás során kiderült, hogy a szolgáltató nem tartotta be saját általános szerződési feltételeit (ászf), amikor a csatornát az általa vállalt határidő előtt, előzetes értesítés nélkül vette ki a programcsomagokból.

Ezzel azok az előfizetők jártak rosszul, akik abban a hiszemben szerződtek a szolgáltatóval - akár több évre is -, hogy az általuk kedvelt csatornák legalább a szolgáltató által vállalt ideig biztosan a választott csomagban maradnak. Azzal pedig, hogy a változásról nem értesítette őket előre a szolgáltató, megfosztotta az előfizetőket attól a lehetőségtől, hogy a változásra felkészüljenek, és még időben egy másik szolgáltatóra váltsanak.

[Kép: 31-tevemusoradasnezo.jpg]

A jogszabályok szerint meglehetősen nagy mozgástere van a szolgáltatónak, sokkal több, mint az előfizetőnek. A szolgáltató az előfizetői szerződés egyoldalú módosítására az alábbi feltételekkel jogosult:
az általános szerződési feltételeiben és honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt, vagy
az adott csatorna kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok vagy
a csatornával kötött szerződéses jogviszony indokolják.

A jogszabály tehát valóban lehetővé teszi a szolgáltatók számára a csatornakiosztás megváltoztatását, azonban egyúttal tájékoztatási kötelezettséget is ró rájuk.

Felmondható-e emiatt a szerződés?

Fontos tudni, hogy a szolgáltató köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal értesíteni az előfizetőket. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság tájékoztatása szerint amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül felmondhatja a határozott időtartamú szerződését.

Ha azonban valamilyen kedvezménnyel kötöttünk szerződést (például akciós csomagra), akkor nem mondhatjuk fel a szerződést.

Ha tehát előfizetett tévécsatornánk minden előzetes értesítés nélkül nem elérhető többé, és a szolgáltatónkkal nem tudunk megegyezésre jutni, érdemes panaszunkat jelezni a fogyasztóvédelemnél.

[e-url=http://www.penzcentrum.hu/vasarlas/barmelyik_pillanatban_eltunhet_a_magyar_tevenezok_kedvence.1041356.html?utm_source=hirstart&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator]Forrás[/e-url]
Válaszol
Thanks given by:


Üzenetek ebben a témában

Hasonló témák...
Téma: Szerző Válaszok: Megtekintések: Utolsó üzenet
  Egy hónapnyi prémium élmény a NatGeoval minden UPC Direct el kalmi54 1 3,791 10-30-2017, 05:29 PM
Utolsó üzenet: kalmi54
  EVO ENFinity X Combo+ - Minden egyben vevő Enigma2 alapokon kalmi54 1 2,037 08-30-2015, 02:58 PM
Utolsó üzenet: kalmi54
  M3 minden UPC Direct előfizetőnek kalmi54 1 1,675 04-16-2014, 04:11 PM
Utolsó üzenet: kalmi54

Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég

sweetlittledumplingskennel.com
sweetlittledumplingskennel.com